پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119250
برگزاري جشن دهه ولايت در مدارس شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1393/07/24
نمایش : 1957
به منظور آشنايي بيشتر دانش آموزان با فرهنگ علوي و دهه ولايت و عيد بزرگ غدير، مراسم جشني با حضور امام جمعه فارسان در دبيرستان دخترانه شاهد فارسان برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امام جمعه فارسان پيرامون فلسفه عيد و اعياد قربان و غدير افزود: عيد در اسلام زماني است که انسان در راه رسيدن به قرب الهي تلاش نموده و با زير پا گذاشتن هواها و هوس‌ها و تبعيت از دستورات ديني خود را بسازد گر چه سختي هايي را هم تحمل کند ولي با اين کار خود را به خدا نزديک کند که در اين صورت به شکرانه تلاش‌ها و تحمل سختي‌ها خداوند مي‌فرمايد جشن بگيرد.

حجت‌الاسلام حسين جمالي زاده درباره عيد غدير و دهه ولايت گفت: عيد مهم ديگري که در اسلام و مخصوصا تشيع وجود دارد عيد ولايت و غدير است که در آن روز اسلام تکميل و به‌عنوان دين ابدي و جاودان از طرف خداوند متعال معرفي شد.

وي تاکيد کرد: ولايت که تکميل کننده رسالت و تبيين نبوت است در غدير رقم خورد و چون راه رسيدن به قرب الهي و دستورات اسلام ناب از اين ناحيه است و تنها ولايت است که مي‌تواند اسلام حقيقي را زنده نگه دارد بنابراين بين عيد قربان و غدير به‌عنوان دهه ولايت نامگذاري شد.

وي در پايان از همه دانش آموزان خواست تا اين فرصت دانش آموزي را قدر دانسته و آنچه به نفع دنيا و آخرت است را فرا گيرند و در ترويج اسلام ناب که همانا از طريق ولايت است کوشا باشند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html